top of page

Algemene voorwaarden

BEDRIJFSGEGEVENS

• België- Heist-op-den-Berg  • KBO : BE 0630521774 • mail: francoiselemberechts@gmail.com • BE05 7370 6242 2775 (KBC) 

​

ARTIKEL 1: TOEPASSING

Elke bestelling geldt door de koper als aanvaarding van de algemene voorwaarden, die integraal deel uitmaken van de overeenkomst, met uitsluiting van alle andere algemene of bijzondere voorwaarden uitgaande van de koper, behoudens uitdrukkelijk schriftelijk andersluidend beding.

​

ARTIKEL 2:BETALING

De betaling gebeurt via bancontact. Eventuele onjuistheden in de facturatie dienen door de klant direct aan ons te worden gemeld zodat we deze kunnen rechtzetten. Gelieve er rekening mee te houden dat het enkele dagen kan duren voordat we je betaling ontvangen. Bestellingen worden pas verzonden van zodra wij de betaling effectief ontvangen hebben.

​

ARTIKEL 3: BEZORGING

Producten worden enkel geleverd in de landen waarvoor de website de levering toestaat. De levering van producten gebeurt zo snel mogelijk na betaling. Foutieve doorgegeven leveringsadressen vallen volledig onder de verantwoordelijkheid van de koper en kunnen aanleiding geven tot extra kosten. Behoudens andersluidend beding omvatten de prijzen niet het transport en de levering van de goederen bij de koper. De kosten van transport en levering worden afzonderlijk vermeld. De vermelde leveringstermijnen zijn niet bindend, maar worden louter indicatief. Vertraging in levering kan dan ook nooit aanleiding geven tot verbreking van de koop of betaling van schadevergoedingen ten voordele van de koper. Wij hebben het recht gedeeltelijke leveringen te verrichten. In geval van niet-levering van de goederen worden de eventueel door de koper betaalde sommen terugbetaald zonder interest of andere vergoeding.

Controleer nauwkeurig de ingevoerde adresgegeven, pakketten die naar ons geretourneerd worden, worden doorgerekend aan de koper. Dit bedrag bedraagt 7,5€

​

ARTIKEL 4: PRIJS

Onze vermelde verkoopprijzen op de website zijn steeds inclusief BTW, maar exclusief leveringskosten, deze worden bepaald doorheen het aankoopproces en gecommuniceerd voor de eindafrekening. De uiteindelijke totale kostprijs wordt afgerekend in Euro en op het einde van het aankoopproces expliciet en duidelijk vermeld, vooraleer de gebruiker zijn aankoop definitief bevestigt. Sommige decoratieve elementen die gebruikt worden ter presentatie van de goederen worden niet mee geleverd met het gekozen product. 

​

ARTIKEL 5 : EIGENDOMSRECHT

Zolang er geen volledige betaling is van de artikelprijs, inclusief alle lasten en verzendingskosten blijven de artikelen ons bezit. Bij niet-betaling behouden wij ons het recht om de goederen terug te nemen, van rechtswege en op kosten van de koper.

​

ARTIKEL 6: GEVOLGEN VAN NIET-BETALING

Onverminderd de uitoefening van andere rechten waarover wij beschikken, is de klant ingeval van niet- of laattijdige betaling vanaf de datum van de wanprestatie van rechtswege en zonder aanmaning een interest van 10% per jaar verschuldigd op het niet-betaalde bedrag. Bovendien is de klant van rechtswege en zonder aanmaning een forfaitaire schadeloosstelling verschuldigd van 10% op het betrokken bedrag, met een minimum van 25 euro per factuur. Onverminderd het voorgaande behouden wij ons het recht om de niet (volledig) betaalde artikelen terug te nemen.

​

ARTIKEL 7: SCHADE

Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moet onmiddellijk worden gemeld, op straf van verval van elk recht, aan de klantendienst binnen de 24u na levering van het product

​

ARTIKEL 8: GARANTIE

Wettelijke garantie (enkel voor consumenten): Krachtens de wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de consument wettelijke rechten. Elk artikel is onderworpen aan de wettelijke garantie vanaf de datum van aankoop door (desgevallend levering aan) de eerste eigenaar. Elke commerciële garantie laat deze rechten onverminderd.

Algemeen: Om een beroep te doen op de garantie, moet de klant de bestelbevestiging of kasticket en betaalbewijs kunnen voorleggen. Voor artikelen die online werden aangekocht en bij de klant op door hem aangeduid adres afgeleverd, dient de klant vooraf contact op te nemen met de klantendienst, waarna de klant het artikel op zijn kosten terug dient te bezorgen. Er is de mogelijkheid om de artikels om te ruilen of te laten herstellen via het atelier. De herstelling van een artikel geeft geen recht tot terugbetaling. Elk gebrek dient binnen 14 dagen na vaststelling ervan te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op gratis herstelling of vervanging. De (commerciële en/of wettelijke) garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van onzorgvuldig gebruik, ongevallen,  abnormaal of incorrect gebruik, eigenhandige aanpassingen aan het artikelslecht onderhoud of normale slijtage. Zij is evenmin van toepassing op artikelen met een kortere levensduur, of slijtageartikelen. De garantie is niet overdraagbaar.

​

ARTIKEL 9: KLANTENDIENST

De klantendienst is bereikbaar via e-mail op francoiselemberechts@gmail.com

​

ARTIKEL 10: VERZENDING

Orders worden verstuurd van zodra betaling ontvangen is. Nationale leveringen zullen gemiddeld 1 tot 5 werkdagen duren. Artikelen die op maat gemaakt worden hebben een langere levertermijn. Internationale leveringen zijn afhankelijk van het land van bestemming

Verzendingen gebeuren via een gespecialiseerde firma en bedragen 5€. De verzendkosten zijn GRATIS voor bestellingen vanaf  50€ BINNEN BELGIË.

ARTIKEL 11: CADEAUBONNEN

Op onze website kunnen ook cadeaubonnen worden aangekocht. Deze blijft 12 maanden geldig vanaf de datum van uitgifte. Als het bedrag van de aankopen de waarde van de bon overschrijdt, dan wordt het verschil door de klant bijbetaald volgens de gebruikelijke betalingswijze. Geen enkele bon kan integraal - noch gedeeltelijk worden terugbetaald.

bottom of page